Renkantis Forester

1. UA modelis:

         I – dirba tik pirma pavara + priverstinis galo įjungimas.

         II – tik antra.

         III – pirma, antra ir trečia, bei neįjungia hidrotransformatoriaus, tad į gazą reaguoja greičiau.

         D – pirma, antra, trečia, ketvirta.

2. EU modelis:

          I – pirma.

          II – pirmos dvi.

          III – pirmos trys.

          D – visos 4.

          O jei nori startuot antra pavara – jungi mygtuką "snaigė", tada tiek II tiek III pavara pradedant iš vietos, jungia antrą                     pavarą.

3. Dujos sodina vožtuvus. Tai galioja bet kuriam varikliui. Kai yra hidrokompensatoriai – kaip seno legacy, tuomet nusišvilpt, kokio tarpelio motorui reikia, tokį jis ir pasidaro. Kai yra reguliavimas ranka – reiškia reikia reguliuoti. Reguliavimo dažnumas priklauso nuo vidutinių variklio apsisukimų per tam tikrą laiką. Kitaip sakant, jei mėgsti "gręžt" motorą – reiks reguliuoti dažniau, jei važiuoji kaip "sausainis" – rečiau. O reguliavimo kaina priklauso tik nuo motoro tipo – jei tai Sohc - 2.0, 2.2, 2.5 nuo 1999 – pigu, nes pakankamai geras priėjimas, o ir reguliavimas tik paveržiant ar atleidžiant varžtus. O jei tai dohc – 2.5 iki 2000, 2.0 nuo 2006, arba bet koks turbo ar 6 cil. motoras – brangu, nes reikia beveik išsiimti motorą (nebent reguliuotų subaru-ginekologas), o ir reguliavimas vyksta keičiant "stiklinėles". Reguliavimo kaina skiriasi maždaug 5-6 kartus. Nuo pinigų kiekio, išleisto dujinei įrangai tai nepriklauso. Priklauso kažkiek nuo to, kiek geras, suprantantis ką daro meistras, ją sureguliuos. Ir yra viena nedidelė išeitis, kaip nutolinti vožtuvų reguliavimą. Tai suprogramuoti dujų kompą taip, kad jis momentaliai persijungtų į benzą, kai tik tu nori "smagiau" palakstyti. Rezultate, kai važiuoji ramiai – mieste, autostradoj tarkim iki 130Km.h – motoras dirba dujomis. O kai "pasuki" link raudonos ribos – persijungia į benzą, tau to net nejaučiant.

4. Gamyklinių dujų nebūna. Būna tik dilerio montuotos dujos, kurios nebūtinai yra kokybiškos (dažniausiai Olandiškos).

5. 2.5 XT jei pakaitintas variklis, bus prie šalto garsas kaip TDi.

6. ’02 Amortizatoriai priekiniai po 300 Lt (Bilsteinai), ju keisti nebutu reikeje, jei remontuodami Forika is USA perekupai VIENODUS butu sudeje. Filtrai - Variklio alyvos 12 Lt, AT alyvos 28 Lt, oro (ilgas, Filtron) 22 Lt. Kaladeles keiciau perna, tai nepamenu, priekines atrodo ~100 Lt/kompl. Uz duju iranga mokejau tiksliai nepamenu, galiu supainioti su OBK H6, bet atrodo ~3K (Romano). Jei idomu, galesiu pakelti popierius paziureti tiksliau.

7. Esminių skirtumų nėra tarp nei vieno modelio nuo 97 iki 2009, neskaitant kelių tech smulkmenų su stabilais, sankabom, ir t.t. Gedimų praktiškai nėra, subaru beveik neturi tų vaikiškų ligų, kaip volvo, renault ar pan. Į ką reiktų atkreipt dėmesį – ar šaltas motoras nebilda kaip TDi, ar nekliba vairo kolonkė (jei leidžia tepalą, čia "beveik normalu" – remontuojama). Pakaba stipri, kaip lengvajam auto – beveik neužmušama. Ir ji tokia pat kaip legacy iki 99, impreza iki 09. Daug detalių unifikuotos – pusašiai, guoliai, kaladės, diskai.Tiuningo elementų Lietuvoje žinoma daugiausiai yra imprezoms. Foresteriui jau reiks ieškoti USA, Japan - pakalbėk su Kikimoro, jis gatvinių foresterių magnatas. Jei norėsi iš jo padaryti džipą – galima. Iki tam tikro lygio modifikavus pakabą ji važiuoja kaip originali. Motorai – jei iš EU rinkos - 2.0 atmo tikrai silpnokas, teturi 86kW, bet turi palėtintoją. visada panorėjęs įsidėsi 2,5 ir turėsi 150-175AJ. 2.0s turbo trui 170AJ, bet neturi palėtintojo, tik nusukus nuo kelio, jei nėra įgūdžių - smirda sankaba, ir baigiasi ~1000Lt remontu. USA 2,5 irgi dažniausiai palėtintojo neturi, o AT dėžės USA rinkai irgi lėtokos, toks forikas po civic tau bus kaip meška po zuikio.

8. Jei tau reik talpios auto, bet gaila finansų – imk kontrabandinį legacy iki 94m. Ieškok GX komplektacijos su 2,2 motoru – ir už ~4000Lt gausi odą, liuką, air-cond, cruise controll, visą elektrą, ABS ir t.t. ir pan. O likusius pinigus išleisi modams – važiuoklei, apsaugoms, ratams, dujoms, gal aparatūrai. Mašinos kantrios iki negalėjimo, užtai ir naudojamos "darbui prie kranto".

9. Jamk 2003 2.5 AT USA forika, dujos 2400lt, kaip rašė filtrai kapeikas kainuoja, kaladėlės ~100lt, mašina kantri, tik reik pažiūrėt, kad mataras nebūtų pakaitintas. Jei viską iškart peržiūrėsi, pasikeisi skysčius ir apsitvarkysi – galėsi porą metų nieko netvarkydamas važiuot. Aišku tepalus reikia pakontroliuot, bet čia kaip tarpinė vairuoja priklausomai. Po to kaladėles pakeisi(100lt), stabilius atrestauruosi(priekiniai+galiniai=100lt), visas remontas po poros metu.

10. Po palyginimo 2,5 2002m MT ir 2,0 2007m MT?

2.5 stabiliai greitėja nuo pat apačios iki viršaus, 2.0 tai iki 2500 aps/ min. miega, diapazone 2500-4500 panašu į 2.5, nuo 4500 iki 7500 akivaizdžiai pranašesnis už 2.5, tuo labiau kad tas tik iki 6500 sukasi. Išvada važinėjant mieste maloniau 2,5 – jo nereikia smaugti stabiliai važiuoja, offroude ir gi 2.5 geriau nes prie mažų sūkių daugiau galios turi. 2.0 naujesnės technologijos doch 4 velenai, kintamos vožtuvų fazės, labiau tinka sportiškesniam vairavimui, manau motoras labiau pritaikytas imprezai.

11. 2.0 senasis motoras yra kaip merso "agurko" arba kaip opelio rekordo špižinis motoras – silpnas, kantrus, pakankamai ekonomiškas. Nelakstant – motoro užtenka, nedidelei bekelei yra palėtintojas, todėl net ir kilstelėjus ar uždėjus didesnius nei priklauso ratus, jis veža normaliai. 2,5 – smagesnis, bet europinių su 2,5 nebuvo, o rasti USA 2,5 su mechanika ir palėtintoju itin sunku. Automato bijoti nereikia, jis laiko bene dar geriau nei mechanika, bekelėje taip pat. Žinoma, nesunku USA modeliui su mechanika pakeisti pavarų dėžę į europinę, tuomet bus palėtintojas. Tokia modifikacija kainuoja apie 2000Lt. Kas dėl motorų ekonomiškumo – itin daug faktorių lemia. Man asmeniškai kuro ima daugiau, Stentor – benzo kolonėlių draugas, o šiaip –nuo 8. Dujos – draugas. Vožtuvus po ~50,000Km reguliuoti reikės visiems, bet jei motoras 2.0 arba 2,5sohc (nuo 2000m) – jokių bėdų, kaina ~150-250Lt, o jei motoras 2,0dohc (98-2000) reguliavimo kaina ~700-900Lt. Lyginant 2,5 sohc ir dohc motorus - pirmasis turi 115 (kartais 121) kw, antrasis 110 (kartais 127) kw, bet didesnį sukimo momentą ir smagiau dirba prie ~6000rpm. H6 foresteryje nebuvęs, jo vožtuvų reguliavimas itin brangus.

12. 2,5 AT - jis prie 100Km/h laiko apie 2300rpm, kai mechanika apie 3000.

13. ~2004 ieškok XS komplektacijos. Kaina tokia pat, bet papildomos įrangos gausi gerokai geresnės. Kolonėlės geresnės ir daugiau jų, subas, EBD, galinio difo blokiruote ir dar visokių dalykelių.

14. AT perdarymas į MT grubiai 3500Lt.

15. Patikrinimas po kėbulo darbų (po avarijų): labai paprastas pirminis išbandymas:

Išvažiuoji į lygų kelią. Autostradą ar pan. laikai vairą dviem pirštais ir duodi gazo. Žiūri ar netempia į vieną kurį šoną. Tada alteidi gazą. Žiūri ar netempia kur kitur. Jei geometrija bloga, suvedimas negelbsti nuo tampymųsi. Pajausi iš karto. O jei visą laiką varo gražiai tiesiai - OK.

16. Dėl starto su AT – jau ne kartą rašiau, kad subarikų automatai atlaiko stabdis+gazas apkrovą. Tai kad startuojant tikrai nepraloši.

17. I kartos forikas.

Kaip ir kiekvienam dohc arba turbo motorui – reguliarūs vožtuvų reguliavimai kas 50.oooKm. Pagrindinės šio modelio bėdos – galinės spyruoklės. Jei nekeistos, tai neužilgo turėsi keisti, nes garantuotai susės. Tam yra įvairių sprendimų – norėsi padarysi pats. Sunku turbininiam ir su sankaba, ypač jei mėgsti agresyvesnį ar off-road vairavimo būdą. Teks dėti sankabą pagal spec užsakymą, ji kainuoja apie 1000Lt. Daugiau ta mašina problemų neturi jokių.

18. Nevertėtu žavetis oda labai. Baisiai subinė žiema šąla, turi įjungti pašildymą, gerokai pašildyti ir tik tada sėsti. Jei atsisėdi iškarto, atrodo, kad ant ledo gabalo atsisėdai. Ypač moteriškėms tai nepatinka. O Subaru kogero geriausia pirkti AT, jei žinoma jau sparnai seniai užaugę ir nebeniežti. Ta prasme, jei ruošies ramiai važinėti. Nesu girdejęs, kad kam nors su AT būtų problemos. Ten viskas tvirtai padaryta.

19. Mano '00 forikas kaip važiuoja, taip važiuoja. Kas 2 metus kokį guolį pakeičiu ir viskas. Jei skraidai, tai ir nusiteik kist $, jei važinėji kaip visi – tai laikys 10kart ilgiau nei visi kiti trantai.

20. Jei įjungus D jaučiasi prabuksavimas (duodi gazo, o nenoriai vaziuoja), pasitikrink tepalo lygį dėžėje. Taip būna, kai per mažai tepalo yra, o dar man panašiai buvo, kai pavarų svirtis buvo netiksliai sureguliuota ir ne iki galo įjungdavo D rėžimą.

21. 2,5XT 2004 jei užsikirtęs termostatas ant atsidariusios padėties, tai jokio gedimo kaip ir nėra. Jei ant užsidariusios – irgi kažin ar tiek jau savininkas varė, kad perkaitintų. Kaip patikrinti? Klausyti šaltą motorą. Ar nedirba kaip TDi. Jei reiks remonto – klausimas ar tikrai, ir kiek stipriai perkaitintas. Gal užteks pakeisti žiedus, o gal ir indėklus reiks keisti, tada šlifuoti alkūninį ir t.t. Kainuos panašiai 3-5ooo Lt.

22. Apie US modelius nuo 2006 iki 2008:

nuo 2006 iki 2008 buvo 2,5 sohc arba 2,5 turbo dohc.

AT arba MT be palėtintojo (MT retesnis variantas).

2.5XT turbo (R17 lieti ratai, visi privalumai,ESP, dažnai oda).

2.5X atmo prastesnė komplektacija (skardinai ratai, 1CD, AC, be sėdynių pašildymo, be priekinio stiklo valytuvų pašildymo, galiniai bugniniai stabžiai, durų rankenėlės juodos, veidrodėliai maži ir juodi be posūkių, vairas ir pavarų svirtis plastikiniai, varuotojo sėdynė mechaninė, vidinės rankenėlės juodos).

2.5XS atmo geresnė komplektacija (lieti ratai, 6CD, panoraminis liukas, Klimatronikas, šildomos pr. sėdynės, priekinio stiklo valytuvų pašildymas, visi diskiniai stabžiai, durų rankenėlės kėbulo spalvos, veidrodėliai dideli su posūkiais, kėbulos spalvos kaip ir pas EU, vairas ir pavarų svirtis odiniai, varuotojo sėdynė elektrinė, vidinės rankenėlės nikeliuotos, Ipod jungtis).

2.5L.L. Bean Edition viskas kaip ir XS plius odinis salonas, vairas ir pavarų svirtis mediniai, bamperiai ir moldingai kitos spalvos. ir jei gerai pamenu būna tik AT.

23. EU 2006-2007 žymėjimas 2.0X arba 2.5XT

komplektacijos skiriasi nuo US jos buvo:

2.0X Trend tik MT su palėtintoju

2.0X Active MT su palėtintoju/AT

2.0X Comfort MT su palėtintoju/AT

2.5XT Turbo MT/AT

pvz kėbulo spalvos durų rankenėles, elektra valdomą vairuotojo sėdynę, reguliuojamas priekinių valytuvų darbo intervalą, VDC - (Vehicle Dynamics Control), „Xenon“ žibintus turėjo tik XT modeliai.

24. Tepalai. Jei variklio nesmauksi – važiuosi pensininko rėžimu, galima ir pusiau sintetiką. Jei jau kartais pavaikysi jį, kad is dūslės suodžius prapūsti – pilk sintetika pvz 5w40. Jau ruosiesi truputi paskraidyti – pili 5w50. Nu jei jau smaugsi motorą pastoviai iki redline – tai 10w60.

25. HOLD rėžimas naudojamas važiuoti slidžia danga, pvz. apsnigtu keliu arba purvu. Apie įjungtą HOLD rėžimą informuos prietaisų skydelyje HOLD indikatorius. Su HOLD "D" rėžime automobilis pradeda judėti 2 pavara iki 4 pavaros, "3" rėžime automobilis pradeda judėti 2 pavara iki 3 pavaros, "2" rėžime visą laiką bus 2 pavara. POWER rėžimas yra padidintos galios rėžimas. Naudojamas staigiau įsibėgėti arba tada, kai reikia didesnės traukos jėgos. Apie įjungtą POWER rėžimą informuos prietaisų skydelyje POWER indikatorius. Įjungus POWER rėžimą, aukštesnės pavaros jungiamos esant didesniam automobilio greičiui; ankščiau nei įprasta jungiasi ir žemesnės pavaros.

26. Kurioje vietoje yra VIN numeris? Atsidarai kapotą ir žiūrai po keleivio pusės valytuvu, ant variklio skyriaus ir salono skiriamosios sienelės. O po priekiniu stiklu kairiajame apatiniame kampe (vairuotojo pusėje) ant panelės nėra nedidelės lentelės su win kodu? Žiureti is lauko pusės į patį stiklo kampą, ten ir turetų būti.

27. Kiek tepalo pilasi i 2.0 turbo motorą?

2.0 turbo motore telpa 4.5-5 ltr.

28. Saugiklis padarantis FWD. Tarp kitko to saugikio negalima kišti visam laikui. Jis naudojamas tik tech. priežiūros metu (pvz. stabdžių tikrinimas ant stendo). Ilgai važiuojant galima sugadinti transmisiją.... taip rašoma instrukcijoje.

29. Kas dėl valdomumo – mažais greičiais, mieste, offroade  AT puiku. Bet prie didelių greičių, o ypač lekiant žvyrkeliu, yra skirtumas tarp MT ir AT (be VDT funkcijos). Skirtumas tame, kad MT stumia posūkiuose priekį, ir žmonės, išmokę tokią mašiną valdyti, gali posūkius imti dideliu greičiu. O AT – viršyjus 90km/h po tyruputį pradeda atjunginėti galą ir prie 110Km.h tokia mašina lieka beveik FWD. Aišku, iki pirmo minimalaus ašių greičių išsiskyrimo, bet, bet kuriuo atveju, tokia mašina žvyrkelyje yra linkusi užmetinėti galą. Tik stipriai blokavus centrą, arba kai yra VDT funkcija (kad ir išjungta), AT elgiasi panašiai kaip MT. Todėl manau net ir paėmus du stiprius vairuotojus, AT žvyrkelyje bus lėtesnė. Zarasuose bandėm, nepavijau Stentoro. Aišku, buvo ir kitų faktorių - kaip kad šeimos viduje kriterijus, mašinos perkrovimas ir t.t., bet visgi. O dėžės su VDT funkcija turi tikrą tarpašinį difą kaip ir MT, tik jį blokuoja ne vizkozė, o kompu valdoma hidraulinė sistema. Kai tuo tarpu paprasta AT yra nuolat varoma priekiu, o galas prisijungia per tam tikras sankabas hidraulikos pagalba. Todėl, net ir idealiai veikiančiai razdatkei, seno tipo AT dėžė negali galui perduoti daugiau, kaip 40% jėgos. USA modeliuose, net ir 2008m dar nedėjo VDT dėžių. Ir man rodos – bet galiu klysti, kad jos buvo tik OBK.

30. stb/ttb yra seno modelio dvilitris motoras, su bendra babina ir neprogramuojamu kompu.

31. S-turbo yra EU variantas, 2.0 dohc su turbo pripūtimu. Motorai – nuo 97 iki 2005 tie patys. Kėbulai – pirmukas, antrukas. Kėbulų skirtumų ieškok kaip ir non-turbo modeliuose – t.y. kitoks dugnas, kitokia šiek tiek pakaba, kitokia dalinai elektra. 2.0 turbo motorai viduje niekuo nesiskiria nuo visų kitų 2.0 turbo motorų – visi jie turi atksiras babinas, neprogramuojamą kompą. Tiesiog nuo 2003m padarius face lift, kaip pereinamąjį iki 2.5xt modelio, kažkurį laiką gamino naują kėbulą ir seną motorą. Iš esmės – ar wrx, ar gt, ar s-turbo, ar STb – viduriai tie patys. Skiriasi elektra ir motoro apkabinimas. Čia tas pats kaip su legacy 2.5 dohc – 110kw, o tarkim panašių metų impreza RS – 127kw. Skiriasi tik kompas. Kurio, déjà, sukeisti paprastuoju būdu – neišeina.

32. Vilmis pakeitė kompą iš esamo į WRX'o, tas kainavo sočiai pinigų ir laiko. Dėl babinų – pas S-turbo ir XT stovi atskiros babinos tiesiai ant žvakių, be aukštos įtampos laidų. Pas mane stovi viena bendra babina. O kodėl – niekas ir neatsakys, lygiai taip pat, kaip ir kodėl pas mano forį gale paprasti stabdžiai, kaip tuo tarpu pas standartinį europinį legacy GT (bombą) gale stovi ventiliuojami diskai ir taip pat atskiros keturios babinos ant žvakių. Jei kalbant apie non-turbo modelius, dar 2005m yra viena bendra babina, tik jau stovi nebe ant koliko, o už jo. Nuo 2006 – kai prasidėjo Jaroslavinio(2006 sidabriuko) foriko era ir jis gavo 2.0 dohc non turbo motorą su kintamom fazėm, irgi gavo atskiras babinas ant žvakių.

33. Žiūrėk per kiek laiko sureaguoja permetus iš D į R ir atvirkščiai.

34. Žiūrėk koks bendras auto stovis – ar neužrūgę stabdžiai, ar nekliba vairo kolonkė, ar šaltas variklis nedirba kaip tdi. Nes jei pastarieji trys dalykai yra – tai kiši ir kiši be pabaigos.

35. Norit su AT startuot – iš abiejų pedalų nuo 4k, priklausomai nuo padangu ir dangos. Dėzės atlaiko. Atomatas adaptuojasi – šį faktą ryškiai pajutęs esu, kai norvegijos kalnuose antrą dieną besimalant laikiau apsukas pastoviai užkėlęs. šiaip mieste su 3 vaziuoti bus džiaugsmas. Dar toks niuansas, kurį pastebėjau – lenkiant užmiesčio keliu geriau paspausti pedalą truputį švelniau nei tapkė dugnas. Antru atveju kiek ilgiau galvoja, jungia vos ne 2 pavaras žemiau, prie raudonos zonos, po to vėl persijungia – amžinybė praeina! Yra dar dvigubo paspaudimo fokusas, bet nenaudoju jo pastoviai, kažkaip neįpratęs.

36. Tempimas automatui iki 40km/h nieko blogo su įjungta N padėtimi ir užvestu varikliu.

37. S-turbo su dujomis ant 100 km/h - apie 2300 rpm , 130 - apie 3100 rpm. Mechanika.

38. Rasoja, kai neveikia/nėra kondicionieriaus arba kai yra kažkur pečiuko nesandarumas.

39. Išsidžiovink saloną ir nerasos, palik – įjungtą kondiką ir šilumą "ant viso gazo" kokiom 2-3 valandom, pamatysi skirtumą, pas mane irgi rasojo, kai nusipirkau – po tokio finto pagerėjimas akivaizdus. Aš tokias bėdas sprendžiu taip: Gryžus namo (į kiemą), prieš užrakinant mašiną pradarau vairuotojo ir keleivio duris ir palaukiu kokią minutę kol drėgmę prapūs. Veikia! Bet man pasrate buvo tokia bėda, kad rasodavo langai nesveikai, jei tik lietus – viskas reik stot ir laukt kol baigsis, nes užrasoja momentaliai, bet ir jautėsi, kad vėjas silpnokai pučia. Sprendimas – patikrint salono filtrą, kuriame jau ir peliukai gyveno lizdelį susisukę, pasikeičiau ir rasojimas baigės.

40. 2.0 l atmo = 2.0l atmosferinis, ne turbininis.

41. Apie I kartą:

aš tai sakyčiau, kad 2,5 yra toks optimaliausias variantas, tarp padidintų 2,0turbo kuro sąnaudų bei tūpoko 2,0 starto (nekalbu apie 2,0 DOHC non-turbo nuo 2006, jie dar mažai kam įperkami). Galima imti 2,5 amerikoną, su mechanine dėže, ir jam padaryti palėtintoją. Arba imti 2,5 amerikoną su uždrožta automatine dėže ir vietoj jos pastatyti mechnainę. Pas amerikoną gerokai didesnė tikimybė rasti galinio diferencialo blokiruotę, taip pat jo stiprios spyruoklės ir anti-hemarojiniai galiniai amortikai. Amerikonas visada turi gerenės komplektacijos saloną, dažnai turi cruise-controll funkciją, odą (pas europietį tik prie turbo), o odą daug lengviau nuvalyti po ofroudo nuo purvo, ar jei vaikas išpila kokį kokteilį.

42. Žiūrėk sankabos pedalo padėtį – jis neturėtų būti labai minkštas ir neturėtų būti labai aukštai. Taip pat susodink į galą pora sunkesnių žmonių ir pravažiuokit per nelygias vietas – jei amortikai dar gyvi, nesiūbuos ir nedaužys.

43. Jei Outback – tai tik H6. Paprasti 2,5 atmosferiniai netraukia ir kuras atsistoja panasiai kaip H6. Jei H6 ir dėsi dujas, nepirk tu naujesnio modelio su 245HP varikliu. Uzsip... voztuvus reguliuoti. Nežinau kaip kitiems, bet man 210 HP užtenka. (A8-4,2 gal dėl jo svorio nuo sankryžos kartais padeda į vietą). Dujomis, jei tvarkingos ir gerai suderintos, trauka praktiškai nesiskiria. Mažais RPM gal netgi geriau už benzą. Traukos trūkumas dujomis pradedams jausti prie 170+. Kuro atžvilgiu H6 duju ima ~1 litru maziau nei benzino. Pigiausia voztuvus reguliuoti yra 2.5 SOHC. Bet kaip minejau, Outback su 2.5 nelabai traukia. H6 senesnio modelio yra DOHC, bet ten ar tabletemis reguliuojasi. Galima tai daryti be didelio ardymo variklio. Naujesni jau stakanais – reikia nuardyti visa prieki, isimti velenelius ir t.t. Kiek žinau gaunasi astronominė kaina.

 

 

Klubo narių automobiliai


Svetainės medis Powered by gp|Easy CMS Free PageRank Checker